Boek review: Koffie! 182 koffiespots waar je blij van wordt

koffie

Ik ben dol op koffie! Niet alleen het drinken ervan, maar ook het maken van koffie en de beleving eromheen. Leuke nieuwe koffie hotspots ontdekken, gezellig met vriendinnen een ‘koffietje doen’.. Voor al deze koffie fans is er nu het boek ‘Koffie!‘, vol leuke koffie hotspots, koffie recepten en uitleg over verschillende zetmethodes. Een boek voor zowel de echte koffieliefhebber, als voor de koffieleut die het vooral gezellig vindt om met vrienden in koffiebarretjes af te spreken.

koffie koffie koffie koffie

Koffie hotspots in Nederland en Vlaanderen

In het boek vind je maar liefst 182 koffie hotspots, in Nederland én Vlaanderen. Voor mij natuurlijk extra leuk, want ik ben vaak in Vlaanderen te vinden. Nederland is een echt koffieland, maar onze zuiderburen kunnen er ook wat van. Vooral in Antwerpen vind je veel toffe koffietentjes, dus neem deze gids zeker mee op een citytrip naar Antwerpen!

De hotspots zijn per streek en vervolgens per stad ingedeeld. Elke hotspot is voorzien van een mooie foto, soms paginagroot, soms samen met andere hotspots op een pagina. Zo krijg je een goede indruk van de locatie. Daarnaast staat bij elke koffie spot een korte omschrijving, het adres en de bijbehorende website. Het is echt een hele complete gids, met meer dan alleen de bekende hotspots.

koffie

Koffie recepten

Wat deze koffie spotgids extra leuk maakt, zijn de toevoeging van de recepten en de extra informatie. De recepten zijn stuk voor stuk erg origineel! Wat dacht je bijvoorbeeld van deze filterkoffie met ijsblokjes van cola? Of een ontbijtgranola met koffiesmaak? De recepten zijn niet zo ingewikkeld, maar wel verrassend – leuk voor de echte koffieliefhebber.

koffie koffie koffie

Informatie over koffie

Het boek sluit af met informatie over koffie en toelichting van verschillende zetmethodes. Leuk als je eens wat meer wil weten over de koffie die je altijd drinkt, of misschien thuis aan de slag wil gaan met het zetten van het perfecte kopje koffie. Verschillende zetmethodes komen aan bod: van de bekende French Press tot de minder bekende Hario V60. Dat maakt het boek leuk voor zowel de beginnende koffiedrinker als de wat meer gevorderde koffiedrinker.

koffie

De Koffiefilters

Het boek is geschreven door de meiden van De Koffiefilters. In 2012 begonnen Regina en Richt met het verzamelen van de beste koffieplekjes in Nederland (en inmiddels ook over de grens). Uit hun liefde voor koffie zijn ze ook gaan experimenteren met koffie in recepten in hun eigen koffiestudio. Al het moois van hun blog, met daarbij veel nieuwe recepten en extra informatie is gebundeld in het boek Koffie!.

Het boek kost €17,95 en is o.a. hier te koop. Wellicht een leuk kerstcadeautje voor je koffieliefhebbende broer, of je schoonzusje die alle hippe koffietentjes afgaat, of je moeder die graag kookt en bakt? ;-)

[bg-box]Dit artikel bevat producten die ik heb gekregen. Dit artikel bevat ook affiliate links. Wanneer jij via deze links iets koopt, krijg ik een klein percentage van jouw aankoop. Jij merkt daar helemaal niks van! Zie mijn disclaimer voor meer informatie.[/bg-box]

Leuke blog? Geef 'm een 💚

Dit bericht heeft 5 reacties

1. Nienke