Diary: week 27 & 28

Afgelopen week zat ik op Ibiza. Wat een heerlijke vakantie was dat, totdat mijn portemonnee en telefoon werden gestolen.. Achteraf valt het allemaal mee (het is vervelend, maar het zijn maar spullen), maar als gevolg daarvan heb ik alleen nog maar instagram foto’s om te delen in deze diary. Vandaar dat deze diary wat korter is, en ook wat verlaat. Maar niet getreurd: Ibiza leverde wel hele mooie plaatjes en avonturen op, dus lees verder voor mijn diary!

Nog even twee weken terug: naar een relaxte zondag, toen Nederland nog volop in the game zat voor de wereldbeker en ik deze heerlijke bagel als ontbijt at..

Die week was het heerlijk weer, ging ik naar de Gift Suite (waar ik al uitgebreid over schreef) en besloot ik ‘s avonds mijn avondeten in te ruilen voor een homemade borrelplankje. Zo lekker!

Vervolgens recyclede ik mijn borrelplankje tot een picknick in het park. Yum! In het park chillen vind ik een van de leukste dingen om te doen in de zomer. Boekje mee, lekker eten, muziekje aan.. instant vakantiegevoel!

Bij de Intratuin spotte ik deze super cute cactusjes. Ik heb er zelf al drie, dus liet ik ze staan. Maar Intratuin is een aanrader als je nog op zoek bent naar leuke mini cactusjes.

Perfect bij het hete weer: een froyo met verse aardbeitjes, stukjes brownie en kokos. Mmmmm!

Zaterdags keek ik samen met een vriendinnetje de wedstrijd tegen Costa Rica. We zaten helemaal voorin het café De Zaak, dat bomvol zat en buiten stond het plein voor het stadhuis ook helemaal vol. Echt heel erg gaaf om een wedstrijd met zoveel mensen en zoveel sfeer te kijken. En wat was het een spannende wedstrijd… pfff. Kon de penalty’s bijna niet aan, maar gelukkig gingen we door!

De volgende dag maakte ik me al klaar voor Ibiza. Ik ging eerst nog langs mijn ouders, maar zou niet meer langs mijn huis gaan dus besloot alles al in te pakken.

Selfie met Bor, die altijd kusjes wilt geven (maar dat vind ik een beetje vies, vandaar dat ik ook een beetje gek kijk: ik kon ‘m nog net op tijd ontwijken haha!).

Maandags ging ik nog even naar Amsterdam om de laatste dingetjes aan te schaffen voor onze vakantie. Ook besloot ik om mijn horloge op nieuw aan te schaffen. Ik kreeg deze twee jaar geleden als cadeau, maar was hem nu al een half jaar kwijt. Na overal gezocht te hebben besloot ik maar gewoon om een nieuw exemplaar te kopen. Ben er weer heel blij mee!

De eerste selfie op Ibiza! We zaten in een heerlijk appartement via AirBnb. We hadden een ruime slaapkamer met badkamer, grote keuken en woonkamer en twee ruime balkons. En dat voor €35 p.p.p.n.! We zaten vlak  bij de haven, dus hebben alles te voet gedaan. Echt zo fijn om een appartementje te hebben in plaats van hotelkamer, zo voelt het echt alsof je onderdeel uitmaakt van de samenleving.

De volgende dag zijn we gelijk naar de oude stad gegaan. Ibiza is zo mooi! Overal mooie kleine steegjes, witte huizen met felle bloemen.. We aten ‘s avonds bij deze super schattige pizzeria, waar de prijzen overigens heel erg mee vielen. Van te voren waren we gewaarschuwd dat Ibiza zo duur is, maar we vonden het heel erg meevallen. Alleen het uitgaan is ontzettend duur, maar dat werd zo gehyped dat het eigenlijk helemaal niet leuk meer was.

De dag erop gingen we naar Formentera. Dat is een kleiner eiland vlak voor de kust van Ibiza. Met een boot  ben je er in een uurtje, en zodra je uitstapt bevind je je in het paradijs. Formentera heeft prachtige witte stranden met helder water, alsof je op de Cariben bent. Hier hebben we heerlijk gezwommen en gedobberd, echt een tip voor als je naar Ibiza gaat.

We huurden een fiets en reden over het eiland. Als we de  weg vroegen hielp iedereen ons vriendelijk, maar waarschuwden ze wel: “Oh, dat is echt hééél erg ver, wel 7 kilometer!!”, waarop wij natuurlijk moesten lachen. Ik heb jarenlang dagelijks meer dan 7km naar school moeten fietsen, dat is toch niks voor ons Nederlanders? ;-)

We stopten voor tapas bij een klein tentje recht aan zee, waar we super mooi uitzicht hadden. Dit was zo’n heerlijke dag!

De volgende dag maakten we ons op voor een nieuwe stranddag, dit maal een strand gelegen in een natuurgebied waar ook het water zo helder is als een zwembad. Terwijl we zwommen hielden we onze spullen goed in de gaten, maar we zijn ze heel even uit het oog verloren en toen zijn onze tassen gestolen. Zelfs mensen naast ons hebben niks gezien. Achteraf bleek dat er een grote bende actief was die alles in de gaten hield, en zo op subtiele wijze spullen kon jatten.

Op dat moment heel erg vervelend, maar we zijn zo ontzettend lief geholpen! Duitse mensen die ons lieten bellen met hun telefoon, Nederlanders die ons naar ons appartement brachten (we waren zo’n 30 minuten rijden van ons appartement vandaan) en geld pinden (we hadden geen cash en geen pasjes meer), politieagenten die na heel wat smeekbedes ons toch hebben geholpen..

Mijn ID-kaart was gestolen, en de volgende dag vlogen we terug met Ryanair. Nu staat Ryanair er om bekend dat ze heel erg strikt zijn, en geen aangiftebewijzen aannemen als reisdocument. Het Nederlandse consulaat zit op Mallorca, dus even daarheen gaan was niet mogelijk. Uiteindelijk hebben politieagenten al mijn gegevens over en weer gefaxt, en kon ik gisteren zonder problemen mee met het vliegtuig. Al met al viel het dus wel mee, en we hebben zelfs de emailaddressen van de politieagenten gescoord (zogenaamd omdat ze graag wilden weten of we goed aangekomen waren, en zodat ze hun Engels konden oefenen.. ;-)).

Dus: vervelend en rot, maar uiteindelijk zijn het maar spullen. ID-kaart wordt zo snel mogelijk op nieuw aangevraagd, net zoals mijn Pinpas. Telefoon is gelukkig verzekerd, dus ik ben alleen de gegevens (foto’s en notities) kwijt. En tja het contant geld is ook vervelend, maar ik ben allang blij dat er verder niks ernstigs is gebeurd. Ibiza heeft nog steeds mijn hart gestolen, dus ik ga heel snel weer terug!

Dit keer een andere diary dan normaal, volgende keer weer een nieuwe met een heleboel foto’s!

Leuke blog? Geef 'm een 💚

Dit bericht heeft 29 reacties

1. Stephanie

Wat ontzettend rot dat je spullen gestolen waren, ik zou wel even in paniek zijn! Wel lief dat iedereen zo fijn kon helpen. Het klinkt als een heerlijke vakantie, leuk om te lezen!

2. Lauriëtte

Wat vervelend dat je spullen gestolen zijn! Maar toch weer een lichtpuntje dat het geen flinke problemen opleverde, wat het natuurlijk niet minder erg maakt :( Je foto’s van Ibiza zien er prachtig uit!

3. Laura

Balen zeg, daar zit je nooit op te wachten en al helemaal niet in het buitenland :(

Ik ga in oktober naar Ibiza. Als je nog goede adresjes hebt? Zoals dat tapastentje…

4. Marion

Echt naar dat je spullen gestolen zijn en wat goed dat je het toch zo nuchter blijft bekijken. De foto’s zijn fantastisch. Zit echt mee te genieten hier!

5. charile

Wat erg dat je spullen gestolen zijn! Wel goed om te lezen hoe je ermee omgaat!

6. Maura - YLT

Aaaah, die eerste foto! Wauw, echt geweldig mooi. Zo zonde dat jullie spullen gejat zijn, maar inderdaad het zijn maar spullen… gelukkig dat je flink wat op Instagram gedeeld had.

Haha enne leuke politie agenten ;) altijd handig connecties op Ibiza ;) ik bel je snel! x

7. Marloes

Ahw wat ontzettend balen van je telefoon en portemonnee. Dat zijn echt rotdingen. Maar wauw Ibiza. Ik zag al wat foto’s op Instagram voorbij komen, heerlijk zeg!

8. Wat vervelend dat je telefoon & portemonnee zijn gestolen. Maar toch geluk met deze foto’s wat zijn ze goed gelukt!! <3

9. Jorien

Ik las dat je via airbnb je vakantie op had geboekt. Ik heb er zelf ook op gekeken en ziet er allemaal leuk uit. Maar hoe zijn jullie van het vliegveld maar jullie logeerplaats gekomen en terug??

1. Met de taxi! Het vliegveld ligt op ongeveer 6km van Ibiza-stad, wij betaalden €15 voor een taxi (dus 7,50 per persoon.. niet duur). Er rijden ook bussen, maar ik weet niet precies waar en hoe laat.

10. Tessa

Je maakt zulke creatieve foto’s! Die foto van je heerlijke bagelontbijtje is ook zo leuk!
    Liefs, Tess

11. Yvonne

Vervelend van je mobiel en portemonnee! Je neemt het wel goed op :) Prachtige foto’s!

12. Anouck Plume

Wat vervelend van je spullen, maar wat goed dat je er zo kalm onder blijft! En inderdaad, het zijn maar spullen.
    Ibiza is echt heerlijk! Zou daar heel graag nog een keertje heen willen. Huisje via Airbnb lijkt me een goed idee, krijg je toch een veel fijner gevoel als zo masaal in een hotel!

13. Marlissa

Vreselijk dat je portemonnee en telefoon gestolen zijn! Gelukkig heb je wel een heerlijke vakantie gehad en je foto’s zijn prachtig. De Pizzeria is cute.

14. Nathalie

Wat een ontzettend mooie foto’s! Wat is Ibiza mooi! En wat een lekker eten allemaal. Bedankt voor de tip voor de cactusjes, heb er zelf ook al meerdere! Zo leuk!

15. Con leche

Wat een heerlijke vakantie heb je achter de rug, maar wat ontzettend balen dat je spullen zijn gejat! Gelukkig was iedereen daarna zo behulpzaam! Mooie foto’s weer!

16. Wat balen dat jullie spullen gestolen zijn zeg! Maar wel fijn dat jullie zo goed door allerlei mensen geholpen zijn!

17. cheyenne

jeetje, wat naar van je spullen zeg! maar fijn dat het enigszins wel opgelost kon worden :) je hebt er in ieder geval nog onwijs mooie foto’s van! nu komt ibiza ook op mijn reis-lijst o:
    xo, cheyenne

18. Elise

Dat ziet er een heerlijke reis uit! Wat een mooie stranden ook. Alleen wel een domper dat je spullen gestolen zijn. Gelukkig maar dat iedereen zo goed geholpen heeft.

19. Olga

Jammer dat zo’n mooie vakantie wat vervelend is afgelopen. Wel heel erg fijn dat je toch nog gewoon naar huis mocht! Mijn id kaart is in Schotland eens gestolen toen ik er op uitwisseling was. Maar dat was veel gedoe om binnen een week mijn vliegtuig te halen. Ik kwam niet in aanmerking voor een noodpaspoort en het zag ernaar uit dat ik er nog een paar weken langer moest blijven. Maar toen heeft mijn moeder het consulaat gebeld en geëist dat haar dochter een noodpaspoort zou krijgen. En haar lukt het wel hoor ;) Mama’s kunnen heel doortastend zijn, haha.

20. Zina

Wat een mooie foto’s, krijg er helemaal een vakantiegevoel van. Wat naar dat je spullen zijn gestolen, vind het knap hoe je er zo positief onder blijft. Aan de andere kant, en wat jij ook al zegt: het zijn maar spullen en het is allemaal vervangbaar.

21. Suuz

Wauw wat prachtig zeg!! ik krijg heimwee naar Ibiza!!!!!

22. Wing

Het is zeker even vervelend dat jullie spullen zijn gestolen, maar gelukkig hebben jullie alsnog een heerlijke vakantie gehad! En thanks voor de tip van de cactusjes, ik wilde binnenkort al een paar aanschaffen:)

23. Pauline

Wat een mooie foto’s, heerlijk sfeertje! Krijg zo helemaal zin om opnieuw op vakantie te gaan! (ik ben net een dag terug uit Turkije..)

Liefs,
    Pauline

24. Nathalie

Ah, wat een domper, maar ook fijn om te lezen dat er lieve mensen waren om te helpen. Ik ga in sept ook eindelijk naar Ibiza en ben enorm benieuwd. Ben wel een beetje bang voor het overhypte gebeuren ;) maar zoals jij het beschrijft zit dat wel goed dus. Een dag Formentera staat zeker op de planning!

25. LNNK

Wat ontzettend vervelend dat jullie spullen zijn gestolen. Is dan toch even een domper op de vakantie. Voor de rest klinkt het wel alsof het erg fijn is geweest en dat is het allerbelangrijkste. Spullen worden uiteindelijk wel weer geregeld.

26. Elisa

Wat super leuk zo’n diary, wel heel vervelend van je telefoon enz.