Diary: week 35 & 36

Wat gaat de tijd toch hard! Alweer twee weken voorbij. Twee heel verschillende weken, waarbij ik de ene week heel relaxed op Ibize vertoefde, en de tweede week weer in de sleur van het dagelijkse leven terecht kwam. Een beetje dramatisch, maar zo voelde het wel.
Gelukkig kan ik door deze diary nog een beetje nagenieten van de heerlijke vakantie op Ibiza. Ik heb geprobeerd er niet ál te ver op in te gaan en andere foto’s te plaatsen dan die ik al eerder deelde van mijn tripje naar Ibiza.

We vlogen vanaf Schiphol, eind van de middag. Lekker relaxed, zo kon ik ‘s ochtends rustig mijn koffer in pakken en nog een laatste boodschap doen.

We gingen van een fris Nederland naar een super warm (met temperaturen boven de dertig graden!) Ibiza. Bovendien was ons appartement ook nog eens helemaal bovenaan de oude stad gelegen. Dus na het beklimmen van een heleboel treden en ondertussen onze koffers meesjouwend kwamen we bezweet en hongerig aan. Gelukkig wist ik nog wat leuke restaurantjes van de vorige keer, dus na een snelle douche en aanpassing van kleding zaten we snel aan tafel.

De volgende ochtend was dit het uitzicht uit ons raam. Zo mooi!

En: strakblauwe lucht!

De eerste dag zijn we gelijk met de bus naar het strand van Las Salinas gegaan. Zo bizar dat je binnen 24 uur van saai en koud Nederland naar heerlijk dobberen in de zee kan gaan!

‘s Avonds aten we bij een tapasbarretje en prezen we ons nogmaals heel erg gelukkig dat we nog een heerlijk weekje voor de boeg hadden.

Ook de tweede dag gingen we naar het strand, we pakten de bus naar Cala Tarida, gelegen aan de westkant van het eiland. ‘s Ochtends vroeg waren er nog wat wolkjes, maar al gauw maakten die plaats voor een felle zon.

Dat water! Zo helder, en precies goed qua temperatuur. We bleven soms bijna een uur in het water, omdat het zo relaxed was. Stiekem mis ik dat ook het meest van Ibiza: zwemmen in de zee. Ik ben dol op zwemmen, maar het plaatselijke binnenzwembad vind ik altijd zo troosteloos..

Ook die avond sloten we weer af met tapas en cocktails. We hopten verschillende barretjes langs, en namen overal een drankje en een pinxtos en besloten dat dat een goed avondmaal was.

Teruglopend naar ons appartement liepen we langs de kathedraal, die vlak bij ons appartement lag. Vanaf hier had je prachtig uitzicht over de stad, en kon je gelijk zien hoe hoog wij ‘woonden’.

En ook op onze derde dag gingen we naar het strand, maar wel naar het paradijselijke strand van Ses Illetes op Formentera. Al vroeg pakten we de boot, en hebben we hier heerlijk gelegen.

Net als je dacht dat het water niet mooier en helderder kon.. Alleen voor dit prachtige strand zou ik al in het vliegtuig stappen! Hier zijn we trouwens ook enorm bruin geworden.

‘s Avonds wandelden we wat langs de boulevard, en spotten we onze toekomstige boot (inclusief helikopter).

De vierde dag lieten we onze huidjes even met rust en besloten we eens niet naar het strand te gaan. Van te voren had ik al wat plannen gemaakt van wat ik wilde zien en doen, maar ter plaatse hebben we vooral heel erg gerelaxed. Het was natuurlijk niet mijn eerste bezoek, en daarbij genoten we al zo van het mooie weer dat het verder allemaal niet uitmaakte.

We aten bij een heel schattig lunchtentje in de oude stad, een heerlijke salade met o.a. serranoham en dunne schijfjes ananas. Een erg goede combinatie!

‘s Middags besloten we te gaan shoppen, en slaagden we o.a. bij Kiko en Pull and Bear, waar ik deze prachtige top kocht.

En ik trok ‘m meteen aan! Natuurlijk heb je deze ketens ook in Nederland, maar de prijzen liggen in Spanje vaak een stukje lager, en de collecties wisselen nog wel eens. Ik heb de top hier in ieder geval nog niet gespot, zowel: gooi ‘m in je mandje want hij is erg mooi! ;-)

Op onze laatste avond gingen we lekker uiteten, en werden de gerechten pas om 00:30 geserveerd! Heerlijk, zo laat nog buiten eten. Ik had een nieuwe soort pasta voor mij: ‘malfatti’, wat grofweg ‘verkeerd gemaakt’ in het Italiaans betekent. Het kwam neer op een soort dun pasta/spinazie prutje met verse tomaten saus, erg lekker!

Na het eten namen we nog een espresso (ja, om een uur of 2..) en kijk hoe schattig dit emaillen kopje is! Ik had ‘m ‘t liefst in m’n tas gestopt en meegenomen. Maar dat heb ik natuurlijk (helaas :p) niet gedaan, haha.

Samen met mijn lieve vriendinnetje @frvrdrmng met wie ik in Ibiza was. We hebben het zo leuk gehad!

We sloten onze laatste avond af met cocktails, mijn favoriet de Moscow Mule! Die avond werd ‘t vrij laat, maar we wilden gewoon niet dat het voorbij zou zijn.

De volgende dag was een beetje saai, het was onze laatste dag en ondanks dat we vrij laat vlogen konden we niet echt veel meer doen. Het was een beetje bewolkt dus we besloten om niet naar het strand te gaan, en omdat we niet over een auto beschikten waren we nogal gebonden aan Ibiza-stad. Wat overigens niet erg was, we hebben heerlijk gechilld met een smoothie en genoten van de laatste zonnestralen voordat we naar het koude Nederland zouden gaan.. ;-)

Eenmaal thuis kon ik gelijk gaan bloggen en aan het werk. Leuk is anders, maar zonder werk geen vakantie ;-)

Wel leuk aan thuis zijn: knuffelen met Pip.

En natuurlijk is deze diary pas compleet als er een foto van een heerlijke burger in staat. Samen met Lizzy haalde ik burgers bij Meneer Smakers en aten we deze op bij Flater. We hadden namelijk wel iets te vieren, Lizzy is nu helemaal ‘schoon’! :-)

Donderdagochtend was ik thuis aan het werk, maar wilde ik eigenlijk graag naar buiten omdat het opeens toch stiekem best mooi weer was. Toevallig belde mijn vader: of ik thuis was en zo ja, of ie langs mocht komen met de hondjes. En zo zaten we die middag heerlijk in het park, met een stokbroodje en twee dikke knuffelbeesten.

Mijn woonruimte is natuurlijk veel te klein, anders zou ik graag af en toe op ze passen.

Vrijdagavond at ik samen met mijn huisgenootjes. We maakten pasta alsof we een weeshuis te voeden hadden, maar het was erg gezellig. Het was verrassend genoeg nog erg lekker om buiten te zitten!

Daarna ging het wat minder.. Ik werd zaterdag verkouden wakker, en ben verder het hele weekend een beetje ziek geweest. Moe, futloos, knallende koppijn, buikpijn.. Maar ook geen echte griep. Ik hoop dat het hier bij blijft en niet verder doorzet, want komende week heb ik weer allerlei leuke dingen op de planning staan!

Ik heb voornamelijk in bed gelegen en bijgeslapen, maar ik had ook eindelijk tijd voor The Following. Wat een intense serie is dat, zeker een aanrader maar af en toe ook wel een beetje naar. Goed gespeeld in ieder geval, je vindt het eerste seizoen op Netflix.

Ik wens jullie allemaal een fijne week, tot over 2 weken!

Leuke blog? Geef 'm een 💚

Dit bericht heeft 20 reacties

1. Dagmar

Waauw wat een fijne diary en zo mooi je vakantiefoto’s <3 Veel succes deze week!

2. Echt leuk om Ibiza eens heel mooi te zien weergegeven en niet alleen als party-eiland :)

3. Wat een prachtige foto’s heb je gemaakt! Het ziet er ook uit als een zeer geslaagde vakantie!
    Liefs, Tessa

4. Samantha

Ibiza, heel leuk!! Staat ook al een tijd op mijn lijstje, moet nu toch maar is worden afgestreept!

5. Kimberley

Wat ziet het er leuk uit! En die hondjes, hoe cute!
    Ibiza trok me vroeger heel erg, laatste tijd wat minder.
    Maar dit ziet er toch wel cozy uit!

6. Suuz

Heerlijke diary!! inderdaad een contrast ja… altijd zwaar die eerste week he na je vakantie…! al zag die burger er wel echt zalig uit!

7. Eline

Wat een heerlijke foto’s! Nu heb ik enorm veel spijt dat ik deze zomer niet op reis ben geweest :(

8. Stephanie

Wat een heerlijke vakantiefoto’s :3 wil zo graag weer reizen!!
    En wat zijn jullie mooi bruin! Leuke outfitfoto’s en die foto’s in dat heldere water zijn ook awesome!

9. Nanda

Ik ga meteen een kijkje nemen voor die top haha, die is echt perfect om mee te nemen naar warme temperaturen denk ik! En hij is mooi haha.

10. Tessa

Aah de foto’s zijn zo heerlijk zomers! Die maxi rok met die split staat je echt geweldig!
    Liefs, Tessa

11. cheyenne

ahh wat een heerlijk overzichtje! als ik nu naar buiten kijk is het koud en grijs, en verlang ik stiekem ook naar het ibiza zonnetje. en wat zijn die rok + top praaachtig!