Review: All day bowls kookboek van Denise Kortlever

all day bowls

Met het koude weer op komst is het tijd voor comfortfood. Om de een of andere reden smaakt dat nog beter uit een kommetje. Lekker op de bank met een dekentje en een kommetje warme soep of sticky risotto. Het nieuwste kookboek van Denise Kortlever All day bowls komt dan ook als geroepen! Hierin vind je allerlei toegankelijke ‘bowl-recepten’: eten voor in een kommetje dus. Van ontbijt tot diner, met dit boek kun je all day uit een kommetje eten!

all day bowls

The All-day kitchen

All day bowls is het tweede kookboek van Denise Kortlever. Over haar eerste boek All day breakfast schreef ik al eerder een erg enthousiaste review. Ik keek dus heel erg uit naar haar nieuwe boek. Niet alleen om de recepten, maar ook om de geweldige vormgeving. Naast de recepten doet Denise ook de styling en fotografie van het boek zelf. Enorm veel werk, maar daarom juist ook heel bijzonder!

Ik haal uit haar boeken niet alleen heel veel inspiratie voor het eten, maar ook voor mijn eigen foodfotografie. Dat maakt het boek voor mij een extra aanwinst.

all day bowls
all day bowls

Indeling van het kookboek

Net als haar vorige boek is All day bowls ingedeeld op ‘momenten’, in plaats van de traditionele indeling voor-, hoofd- en nagerecht. Het boek heeft vijf hoofdstukken: een hoofdstuk met ontbijtrecepten, een hoofdstuk met echte comfort food maaltjes voor op de bank, een hoofdstuk met wat gezondere recepten, een hoofdstuk met feestelijke recepten en een hoofdstuk met zoete gerechtjes.

Daarnaast vind je ook nog een lijstje met adresjes waar je de heerlijkste ‘bowl-gerechten’ buiten de deur kunt eten, en een lijst met beschrijving van ingrediënten. Een fijn en compleet boek dus.

all day bowls all day bowls

Recepten en vormgeving

Zoals ik al zei ben ik fan van de prachtige foto’s in Denise’s kookboeken. Alleen daarom zou ik ze al aanschaffen, ik haal er zoveel inspiratie uit! De recepten in het boek zijn ook zeker de moeite waard. Net zoals haar vorige boek zijn de recepten zeer toegankelijk, doch origineel. Je hoeft niet al te veel of ingewikkelde ingrediënten te gebruiken, en je staat ook geen uren in de keuken.

Bij het bladeren door het kookboek zag ik al gelijk wat recepten die ik wilde gaan proberen: de 5-spice stoof met bruin bier en knolselderijpuree, flat white-porridge en burritobowl met chipotlekip en limoen bijvoorbeeld. Bij sommige gerechten vroeg ik me wel een beetje af waarom dit precies een ‘bowl-recept’ was, maar eigenlijk maakt me dat niet uit. De recepten zien er lekker en gemakkelijk uit, of je het uiteindelijk uit een kom of van een gewoon bord eet bepaal je natuurlijk zelf. Al vind ik het stiekem écht fijner om uit een kom of diep bord te eten..

all day bowls

All day bowls

Conclusie: ik ben ook fan van het tweede boek van Denise! Nog een voordeel van dit kookboek: het kost slechts €20. Voor een kookboek met ruim 50 recepten, een stevige kaft en mooi papier en zulke prachtige foto’s vind ik dat een koopje. Ik hoop dat Denise ook volgend jaar weer met een nieuw kookboek komt, en dan misschien met fotografie en styling tips zoals het kookboek Zoet & Shoot. Mocht je dit lezen Denise.. ;-)

Het kookboek All day bowls is o.a. hier te koop. Ben je nieuwsgierig geworden? Neem dan alvast een kijkje op Denise haar blog The All day Kitchen, waar je al een heleboel recepten vindt.

Leuke blog? Geef 'm een 💚

Dit bericht heeft 5 reacties

1. Stella

Oh hihi ik dacht echt dat ik ‘raar’ was met het feit dat ik liever uit een kommetje eet dan van een bord. Als het kan dan; aardappeltjes en groenten eet ik van een bord, maar pasta en risotto en zo smaakt toch een soort lekkerder uit een kommetje/schaaltje! Echt zo mooi ook deze foodfoto’s weer – en zo mooi vormgegeven allemaal. Leuk ook dat er een buiten-de-deur-eten-lijstje in staat! Ik weet niet of dat origineel is, maar ik vind het wel echt goed bedacht! Liefs!

1. Denise haalt haar inspiratie uit allerlei ‘hotspots’ over de hele wereld, en de adresjes daarvan vind je dus achterin het boek. Die link vind ik zelf wel leuk!

2. Iris

Dit lijkt me echt een leuk kookboek! Ik heb er toevallig vanmiddag mee in mijn handen gestaan en toch weer teruggelegd. Als ik in een boekenwinkel sta word ik altijd een beetje overweldigd door alle mooie boeken en dan koop ik vaak maar niks, hahaha. Zo debiel, I know. Misschien moet ik hem toch maar kopen, want vind hem wel heel leuk!

1. Haha ja, ik ken het hoor! Ik vind dit boek wel echt een aanrader, omdat je naast een heleboel lekkere recepten ook veel foodfotografie-inspiratie in huis haalt!