Diary week 28: Op en neer naar Nederland, vintage shoppen & chic uit eten

Dit was weer zo’n week die voorbij vloog. Doordeweeks was ik vooral gewoon aan het werk, daar maak ik inmiddels niet meer zoveel foto’s van. In het weekend ging ik twee keer op en neer naar Nederland: een keer naar Utrecht en een tweede keer naar familie in Nijmegen. Lekker hectisch, maar helemaal de moeite waard!

Maandag maakte ik alleen deze foto, van nieuwe oorbellen die ik maakte. Op dit moment heb ik van het gouden paar nog 1 op voorraad, als je die wil moet je hier even een berichtje sturen ;-)

Dinsdag begonnen we allebei onze dag extra vroeg, zodat we een uur i.p.v. een halfuur lunchpauze konden nemen. We gingen lekker ergens lunchen, stiekem vond ik dat druilerige weer de laatste dagen wel lekker want daardoor was het eindelijk weer tijd voor warme koppen soep!

Vrijdagochtend pakte ik de trein naar Utrecht. Het was echt een flitsbezoek, maar zo fijn om na maaanden weer eens in Utrecht te zijn. Ik heb even een kijkje genomen in het oude postkantoor en wat is dat mooi geworden zeg! Verder heb ik vooral bijgekletst met Maura.

Haar vriend maakte deze heerlijke cocktail voor ons. Hij heeft een Instagramaccount waar hij allemaal cocktail (en mocktail!) receptjes deelt, met de mooiste foto’s. Klik hier om het te checken.

De volgende ochtend ontbeten we bij 30ML. We doken nog even m’n favoriete winkel in: tweedehandswinkel No Vintage Phobia. Maura scoorde maar liefst 2 vintage Burberry jassen (die echt prachtig waren en voor een fractie van de originele prijs). Ik scoorde een mooie suede tas van Mango, die ik later in dit dagboekje zal showen. Daarna moest ik weer snel terug naar Antwerpen, want er stond een volgende activiteit op de planning…

Die avond aten we met 2 vrienden bij L’épicerie du Cirque. Echt een toprestaurant in Antwerpen. In maart hadden we hier gereserveerd in het kader van Jong Keukengeweld: dat is een speciale week waarin je als je onder de 30 bent voor een gereduceerd tarief kunt dineren bij sterrenrestaurants of restaurants die bijna tegen een ster aan zitten. L’épicerie du Cirque is ook zo’n restaurant, dus we keken er enorm naar uit.

Het eten was echt fantastisch en daarvoor komen we zeker terug. Helaas was de bediening echt super slordig en warrig. Ook zaten we eigenlijk niet in het restaurant, maar in de erboven gelegen bar. Dat is op zich niet zo’n ramp, maar daardoor zaten we op houten stoeltjes of zelfs een bank zonder rugleuning. Met 5 gangen verspreid over 4,5 uur zit dat toch niet zo lekker… dus eh ja: qua eten echt 100% een aanrader. Maar als je niet in het echte restaurant mag zitten (waar gewoon goede leren stoelen staan haha) zou ik het eigenlijk toch afraden. Ik weet niet of dit zo was omdat we voor dat gereduceerd tarief aten, of dat ze i.v.m. corona toch zoveel mogelijk alle plekken willen benutten. Toch jammer, want uiteindelijk hebben we toch ruim 70 euro per persoon uitgegeven.

Zondag waren we alweer onderweg naar Nederland, we gingen op kraamvisite bij mijn pasgeboren neefje. Zo’n lief schattig baby’tje. Nu eventjes zonder knuffelen natuurlijk, maar toch fijn dat we überhaupt de grens over mochten. Bovendien mochten we deze mooie tent van mijn broer en schoonzusje lenen voor onze kampeertrip komende week. Ben zo blij! We zouden in eerste instantie gewoon een tentje met 2 cabines en zo’n tussenstukje lenen van m’n vader, dit voelt nu echt als een luxe upgrade haha.

We hebben ook gelijk zo’n keukenkastje besteld en bij Volero mocht ik een buitentapijtje uitzoeken. Het is deze geworden, nu nog even gezellige lampjes halen en onze glamping is helemaal ready haha. Overigens een leuke tip: bij Volero is er nu 25% korting op heel veel vloerkleden en buiten tapijtjes. Wij hebben daar vorig jaar ook ons juten kleed voor in de eethoek besteld en daar ben ik nog steeds heel blij mee.

Zoals beloofd nog een foto van de suede tas die ik tweedehands bij No Vintage Phobia scoorde. Ik vind het jammer dat ik niet meer om de hoek woon, maar dat is misschien maar beter ook haha.

Na zo’n druk weekend met 2 keer op en neer naar Nederland moest ik weer even wennen om er weer in te komen qua werk. Het zijn ook echt even de laatste loodjes afwerken voordat ik op vakantie kan. Ik word daar altijd een beetje onrustig van, dus toen m’n werkdag erop zat ben ik meteen spullen gaan uitzoeken die mee kunnen op vakantie. Dit is eigenlijk gewoon servies wat we normaal ook wel eens gebruiken, maar het is natuurlijk ook perfect op de camping. Dus deze gaan mee!

Ik maakte het laatste recept uit onze Hello Fresh box. Dit lag serieus al een week in de koelkast maar alles was nog vers en lekker. Dit was een salade van parelcouscous met gebakken courgette en ui, gerookte kip, zongedroogde tomaatjes, rucola en rode basilicum. Was erg lekker, en ook wel camping-proof. Die ga ik onthouden!

‘s Avonds werkte ik aan de laatste bestellingen voor de vakantie. Ik twijfel nog of ik wat kralen meeneem op vakantie. Sowieso gaat het niet lukken om alles mee te nemen, maar ik vind het wel leuk om schelpenbandjes ofzo te maken. Nog even nadenken.

Komende week is er even geen dagboekje. Ik heb geen wifi op de camping en laat m’n laptop ook thuis. De week erop worden jullie dan wel beloond met een extra uitgebreid vakantiedagboekje!

liefs marlous

Leuke blog? Geef 'm een 💚

Dit bericht heeft 9 reacties

1. Madelon

Oh zoveel mooie foto’s van lekker eten, dat ziet er goed uit! Wel jammer dat het personeel in het restaurant zo warrig was. En heel veel plezier op vakantie!

2. Rachel

Wat maak je toch leuke armbandjes en kettinkjes zeg en het eten ziet er verrukkelijk uit!

3. Anne

Ah men, ik zou echt pissig zijn als ik zoveel betaalde voor goddelijke eten, maar dan niet comfortabel kon zitten. Echt jammer!

Fijne vakantie Marlous!

4. Ik vind het ook niet zo heel erg dat het nu even druilerig weer is. Ik houd niet zo van warmte en inderdaad, het is perfect weer voor soep! En voor stamppot, haha. Vooral van dat laatste word ik erg happy.

Mede door jouw blog ben ik ook vaker aan het vintage shoppen geslagen, vind het veel leuker dan gedacht. No Vintage Phobia ben ik ook weleens geweest, leuk winkeltje. :)

5. Anne

Zo leuk! Krijg honger van alle foto’s van het eten :) Veel plezier op vakantie, geniet ervan!

6. Suzanne

Wat een fijne foto’s om te zien! De zelfgemaakte oorbellen zijn echt super leuk en wat heerlijk al dat lekkere eten!

7. Larissa

Wat een fijn overzichtje weer! Ik vind altijd dat je zulke leuke foto’s maakt!

8. tapijtenkelim

Your photos are so artistic. Keep going.

9. esolution.center

nice pictures! I enjoy them a lot during reading :)