Dagboekje van juli #2: op vakantie naar Italië & start bij nieuwe job

Tijd voor deel 2 van het dagboekje van juli. Samen met mijn vriend ging ik op vakantie naar het Gardameer in Italië. Helaas maar kort, want vorige week startte ik met mijn nieuwe baan!

Heb je deel 1 van het dagboekje van juli nog niet gelezen, lees die dan hier terug. Dit dagboekje begint op donderdag 15 juli. Na de werkdag van mijn vriend stapten we in de auto en reden we richting Italië. Dat was nog best spannend met alle overstromingen die in Wallonië en Duitsland hadden plaatsgevonden. We kwamen onderweg ook zoveel brandweerwagens en auto’s van het Rode Kruis tegemoet. Toch wel een heel heftige en trieste situatie.

Na een overnachting in Mannheim reden we vrijdag vrij relaxed verder en waren we tegen het eind van de middag op onze bestemming. We waren expres iets eerder vertrokken om files te vermijden en dat werkte!

Dus ‘s avonds zaten we meteen aan de pasta! Ik aan ravioli en m’n vriend aan een typisch gerecht uit de regio: gnocchi in een saus van gorgonzola.

Die vrijdag was het nog een klein beetje miezerig, maar toch al zooo gezellig!

Op zaterdag waren we overdag in Limone. We hebben relaxed een terrasje gedaan en vooral mensen gekeken. Alles was zo mooi! Alsof je op een filmset liep.

En in de middag lagen we in de tuin bij het zwembad. Ook planden we alvast 2 uitstapjes: een trip naar Verona en een trip naar Venetië.

We sloten de dag af met apérol spritz, ik leerde deze vakantie dat deze ‘hier’ (ofja, in Zuid-Tirol) is ontwikkeld!

We verbleven in Hotel Villa Europa in Gargnano, echt een heerlijk hotel met fantastisch ontbijt. Bekijk de reel maar ;-)

Na ons ontbijt reden we op zondag naar Verona. Een mooie stad, maar het was zó warm! 32 graden ofzo. Daardoor hadden we niet zoveel puf om de stad uitgebreid te verkennen en hadden we het na een paar uur wel gezien.

Dus reden we weer terug naar het Gardameer om daar lekker af te koelen in het water.

‘s Avonds aten we bij Le 3 Oche in Gargnano. Een restauraranttip voor als je zelf ook die kant op gaat. We hebben super lekker gegeten en alles zag er zo mooi uit op de bordjes. We hadden allebei typische gerechtjes uit de streek: m’n vriend een pasta met sardientjes uit het meer en ik ‘smoked fussili’.

Op maandag deden we een dagje Venetië. Ik had er aanvankelijk niet zo’n zin in vanwege de drukte, bovendien was ik ooit al eens in Venetië geweest en vind ik het altijd een beetje een ‘been there done that’ plek. Maarrrr m’n vriend was er nog nooit geweest, dus ik begreep dat hij het wel graag met eigen ogen wilde zien.

Achteraf was het helemaal niet zo druk (door corona natuurlijk) en was het daarom eigenlijk wel echt de moeite waard. We hebben heel wat uurtjes rondgelopen en ik heb alles vastgelegd in een reel:

Op dinsdag spraken we met vrienden af die toevallig ook die week aan het Gardameer zaten. Het is ons al vaker gebeurd dat vrienden op dezelfde plek op vakantie waren en ik vind het altijd super leuk om dan met ze af te spreken. Even ‘change of scenery’!

We pakten de boot naar de overkant van het meer, om het dorpje Malcesine te bezoeken. Daar beklommen we het kasteeltje, vanwaar je dit prachtige uitzicht hebt.

Het dorpje zelf is ook heel schattig, en de boottocht is ook leuk om eens te doen. Na de lunch pakten we de boot weer terug naar de westkust, om vanuit daar naar het Noorden van het meer te rijden.

In Riva huurden we een waterfiets met z’n viertjes. We hadden snacks en apérol spritz mee en zo was het eigenlijk een heel leuk uitje haha.

‘s Avonds aten we bij Molo44 in Riva. Wat prijziger, maar écht een aanrader. Good food, good company… was een heel gezellige avond :-)

De rest van de week hebben we lekker geluierd: we begonnen de dag met een uitgebreid ontbijt, vervolgens lagen we in de tuin en lazen we onze boeken of zwommen we. Na een douche wandelden we ‘s avonds het stadje in om daar lekker te gaan eten.

Hoewel ik gek ben op Italiaans eten kan ik thuis nooit de hele week pasta eten. Maar hier was dat opeens geen probleem haha, we hebben echt alleen maar pasta of pizza gegeten!

En ook de donderdag zag er zo uit, haha! Echt heerlijk om eens een luiervakantie te hebben. Meestal zijn onze vakanties door het surfen nog best actief, ik vond het echt geweldig om eens écht te niksen met z’n tweetjes.

Vrijdag was onze laatste volle dag, dus bezochten we weer een stadje: Salò. Maar we belandden al vrij snel weer aan het zwembad omdat dat gewoon zooo relaxed was en inmiddels ook wel duidelijk was dat het weer in België slechter zou zijn. Dus we wilden optimaal van het vakantieweer genieten.

‘s Avonds gingen we nog een laatste keer uit eten in Gargnano, bij Ristorante Miralago. Ook een aanrader.

Zaterdag aten we ons laatste ontbijtje (ik mis ze nog!) om vervolgens in de auto te stappen.

Het was een hele relaxte rit met wederom weinig file. We kwamen onderweg nog m’n lievelingsauto tegen ;-). Het ging zelfs zo vlotjes dat m’n vriend besloot om in 1 rit naar huis te rijden. Dus rond 22:30 lagen we alweer in ons eigen bed, ook fijn.

Zondag draaiden we heel wat wasjes, deden we een hardlooprondje (jaja, sinds m’n sporthorloge ben ik weer begonnen!) en maakte m’n vriend deze lekkere smoothie bowl.

Maandag 26 juli was de eerste werkdag bij m’n nieuwe job. Best gek na een maandje vrij te zijn geweest, maar ik had er wel veel zin in. Ik ging goed voorbereid naar m’n eerste werkdag met bammetjes en verse groentes. Uiteraard houd ik dit nooit lang vol, maar het is leuk zo lang als het duurt ;-)

Voordat ik naar m’n werk ging stond er eerst nog iets belangrijks op de planning: mijn 2e prik! Ik ben zo blij dat ik nu volledig gevaccineerd ben. Nog even een weekje wachten natuurlijk, maar toch. Heel blij, voelt echt een stuk veiliger.

Ik had dit keer wel veel meer spierpijn en was erg moe, maar verder ben ik gelukkig niet ziek geworden.

Van de rest van de week heb ik eigenlijk niet zoveel foto’s. Het is weer even wennen om full time aan de slag te gaan. In de avonden heb ik dus niet zoveel gedaan, behalve op donderdag: toen aten m’n vriend en ik spontaan buiten de deur bij Takumi.

Daarna maakten we nog een wandelingetje door de stad. Als je over de Meir loopt, kijk dan zeker ook eens omhoog.

Zaterdag sprak ik met een vriendin af. We hadden elkaar alweer een tijdje niet gesproken dus het was leuk om even bij te kletsen. Ze hielp me met een DIY-projectje en we aten deze mini pizza op het terras – om toch nog een beetje in Italiaanse sferen te blijven.

Zondag was een luie dag. Ik was toch een beetje moe na alle indrukken van deze week, dus besloot lekker te niksen. Ook fijn. M’n vriend ruimde intussen onze keukenkastjes op, wat een heerlijk satisfying resultaat gaf.

Inmiddels is de nieuwe werkweek alweer gestart. Ik voel me al helemaal op m’n plek bij m’n nieuwe werk, al moet ik nog wel een beetje m’n draai vinden in alle taken. Dat gaat ongetwijfeld helemaal goed komen. Ook moet ik even kijken hoe ik mijn blog het best combineer, maar voor mij geldt meestal dat ik juist productiever word van druk bezig zijn (vandaar dat er in de maand juli zo weinig online kwam, haha). Er staan in ieder geval al wat concepten klaar om uitgewerkt de worden ;-).

De dagboekjes vind ik wel prima, zo per 2 weken. Zeker nu ik weer full time werk en ik doordeweeks minder meemaak. Die kan je dus zo blijven verwachten. Tot over 2 weken!

liefs marlous

Leuke blog? Geef 'm een 💚

Dit bericht heeft 17 reacties

1. Rachel

och wat hebben jullie heerlijk gegeten daar, dat is mijn volgende voornemen.. als ik weer in italie ben ga ik niet alleen maar voor de standaard gerechten.. dan wil ik ook echt unieke dingen proberen. Limone zijn wij ook drie jaar geleden geweest en dat was echt prachtig! Heel schilderachtig, schoontjes en sfeervol, zeker de boulevard. Al moet ik eerlijk zeggen dat wij die roltrap naar de boulevard eerst niet konden vinden haha..

1. Ja, wij hadden vooraf een beetje opgezocht wat de streekgerechten waren. We wisten toch wel dat we de hele week pizza en pasta zouden eten haha, dus dan was het wel leuk om er met de streekgerechten toch wat variatie in te brengen.

2. Heeeeerlijk ziet dat eruit in Italië!
    Beetje contrast met de boterhammen en worteltjes :) maar zo gaat dat. Fijn dat je nieuwe werk bevalt!

3. Lesley

Wat een heerlijke vakantie! Ik vind dat echt leuk, een paar uur aan het zwembad liggen en dan de tijd nemen om te douchen en me wat op te frissen en de stad in te trekken om te gaan eten. Zalig!

4. Irene

Je vakantie zag er echt super fijn uit en precies hoe wij het zelf ook zouden aanpakken. Beetje dingen bekijken / uitstapjes doen en vooral heel rustig aan doen. En al dat lekkere eten, jammie!
    Super dat je je op je nieuwe werk goed voelt. De eerste indruk is toch belangrijk he :) De rest komt wel op zijn pootjes terecht denk ik, idem voor je blog!

1. Ja het voelde voor ons een beetje lui, maar eigenlijk is dat juist ook heerlijk. Zeker nu de zomer in België niet echt van zich laat zien ben ik blij dat we daar juist hebben genoten van zonnen en zwemmen.

5. Suzanne

Oké ik wil nú naar het gardameer!! Wat een mooie foto’s en leuk om te lezen!
    Veel succes met je nieuwe baan!

1. Ik wil ook terug haha! Het was echt heerlijk. Als kind ben ik al eens aan het Gardameer geweest en ik herinnerde me het als iets heel toeristisch. Dat is het natuurlijk nog steeds wel, maar het verschilt heel erg aan welk plaatsje je zit. Het was echt heel relaxed waar wij zaten!

6. Siroon

Dat ziet er uit als een heerlijke vakantie! Een beetje jaloers wel op alle chill dagen aan het zwembad; ik hou wel van actieve vakanties maar heb zelf dit jaar geen bladzijde gelezen haha! Ik wil ook al het servies hebben van jullie dinertjes in Italie ;) Succes met de eerste weken van je nieuwe baan! Die zijn altijd lekker vermoeiend… Grappig dat je juist daar productief van wordt! Zijn de Belgen ook zo van de boterham met kaas als lunch? In Australie werden wij daar echt om uitgelachen..

7. Hester

Heerlijke vakantie, heerlijke plaatjes! Ik kan ook heel erg genieten van die luiervakanties, vooral als je weet dat het weer bij thuiskomst inderdaad slechter is. Met z’n tweetjes vind ik het soms wel een uitdaging om een leuke plek met zwembad te vinden (waar niet alle andere gasten ook de hele dag aan liggen), maar ik ben dan ook verwend door vijf jaar lang vakanties met een groep vrienden en een privévilla + -zwembad haha. Geniet van je nieuwe werk!

1. Paula

Wat een geweldige jurk heb je aan in Venetië en bij het laatste ontbijt op vakantie, staat je prachtig!

8. Heerlijke vakantiekiekjes! Zo fijn om lekker te luieren en niets te moeten :) Succes met je nieuwe job – goed dat je je zo snel al op je plek voelt.